Nyheter
20 januari 10:14

Kvinna fick musbajs i leveransen av hästtäcke

AnmälanFörst försökte kvinnan avbeställa sitt inköp av hästtäcke utan att lyckas. När täcket sedan kom var det fullt med musbajs och söndertuggat.

Kvinna fick musbajs i leveransen av hästtäcke
Enligt anmälaren ska möss ha varit i farten i den beställning hon först hade gjort och sedan ångrat. Bilden är tagen i ett annat sammanhang. Foto: IStock/Anna-a

Det handlar om en kvinna i mellersta Sverige som nu har anmält ett företag i hästbranschen till Allmänna Reklamationsnämnden, ARN.

Kvinnan skriver i sin anmälan att hon först försökt ångra ett köp av bland annat hästtäcke och ridkläder till företaget inom två veckor, men att hon inte fick något gehör för detta från det aktuella företaget. Detta berättar VLT.

Senare meddelade dock företaget att de trots att kvinnan ångrat sig skickat varorna till henne. Kvinnan hämtade ut paketet och när hon öppnade det var ett av hästtäckena hon hade beställt smutsigt, fullt med musbajs och söndertuggat.

Det fanns heller ingen retursedel med i försändelsen och även en skjorta som hon beställt och betalat för saknades. Skjortan har hon fått tillbaka pengarna för.

Kvinnan ska nu ha försökt nå företaget för att reda ut resten av bristerna utan att lyckas, och nu tar hon alltså ärendet vidare till ARN.

Ridsport digital

99:- i månaden